PR

Zelf aan de slag met het maken van een website

“Ik hoef geen website, ik zit toch al vol”, is een uitspraak die je met enige regelmaat onder pedicures hoort. Nú een volle praktijk hebben is fijn, maar het is geen garantie voor de toekomst. Potentiële klanten gaan meteen even googelen als ze op zoek zijn naar een dienst of product. Ben je niet op internet vindbaar dan is het een gemiste kans op het werven van klanten. En niet alleen klanten zoeken informatie over je op internet. Ook potentiële verwijzers googelen om een eerste indruk te krijgen. Heb je nog geen website? Podopost helpt je op weg. Lees meer »

Website laten maken. Trap niet in deze valkuilen

De wereld zit vol met opportunistische webdesigners, die lang niet altijd waar maken wat ze beloven. Soms bewust, omdat ze snel geld willen verdienen, maar ook omdat je misschien niet precies weet wat je wilt. Dat is funest voor een doelgerichte website. Weet op welke punten je moet letten. Lees meer »

‘Probeer voet tussen de deur te krijgen’

Als recent gediplomeerd medisch pedicure wilt u uiteraard uw kennis en kunde toepassen en te gelde maken, u bent immers ook ondernemer. U wilt relaties aangaan met andere zorgdisciplines, als potentiële verwijzers. Hoe maakt u zich bekend bij gezondheidscentra, huisartsenpraktijken, diabetesspreekuren en regionale zorggroepen? Het antwoord: zorg voor een professionele presentatie. Lees meer »

Reclameuitingen in en rond de praktijk

Raamstickers, een uithangbord, een lichtbak aan de gevel, een naambord in de tuin, een sandwichbord aan de straat, een beletterde auto, pedicures kunnen op tal van manieren publiekelijk kenbaar maken wat ze doen en waar hun praktijk is gevestigd. Wat is het doel van de reclameuiting en welk vorm is effectief? Wat mag en wat niet? Lees meer »

Free publicity echt gratis geregeld

Voor zelfstandig ondernemers kan het een kunst of zelfs sport worden om zoveel mogelijk gratis publiciteit te verkrijgen. Adverteren kost geld, free publicity in principe niets. Aan welke vormen van publiciteit kunt u denken bij ‘free publicity’? Hoe zorgt u dat u zoveel mogelijk gratis plaatsingen krijgt? Lees meer »

Een goede bedrijfsnaam is onderscheidend en helder

Een pakkende en duidelijke bedrijfsnaam is belangrijk voor de naamsbekendheid van een (nieuwe) pedicurepraktijk en dus voor het succes van de onderneming. Soms schiet de naam je zo te binnen, maar meestal is het bedenken van moeizaam proces waarbij je niet moet vergeten te checken of de naam die je hebt bedacht origineel is en gebruikt mag worden. Lees meer »

“Je wilt dat de cliënt terugkomt”

Niet werken met een vast tarief, maar de klant laten bepalen wat hij de voetverzorging waard vindt. Dat is een ultieme test voor je servicegerichtheid. Iets dat ook in de pedicurebranche zou kunnen, denkt Lees meer »

Nieuwsbrieven: off- en online

In de vorige Podopost (nr. 6, 2014) is de voorbereiding voor het versturen van nieuwsbrieven uitgelegd. In dit artikel leest u welke mogelijkheden er zijn om nieuwsbrieven op papier of online te verzenden. Lees meer »

Hou cliënten up-to-date met nieuwsbrieven

Hoe actief bent u in de praktijk met het vertellen van nieuwtjes over uw werk en plannen voor de toekomst? Vertelt u het meteen aan uw klanten als u weer een nieuwe cursus gaat doen? Deelt u de komst van nieuwe specialisaties of uitbreidingen van uw productaanbod met mensen die u kent en ontmoet in de praktijk? Lees meer »