Home Zoek

Geef een zoekterm op ( 960 resultaten )

Verfijn zoekresultaten
Medische voetzorg

Aanpak pedicure van voetklachten bij turnen

Turners kampen vaak met chronische blessures. Het medisch advies komt vaak neer op tijdelijke therapieën zoals taping, oefeningen of zelfs rust. Maar in veel gevallen speelt ook de afwijkende voetstand en voetfunctie een grote rol. Hier wordt vaak niet aan gedacht óf alleen aangepakt in situaties waar het niet nodig is.
Ondernemen

Welke maatregelen zijn er voor pedicures

Sinds 16 maart adviseert brancheorganisatie ProVoet om, op enkele uitzonderingssituaties na, de pedicurepraktijken te sluiten in verband met het coronavirus. Dat betekent dat je als pedicure (bijna) geen inkomsten vanuit je praktijk hebt. Daarmee wordt de pedicurebranche hard getroffen. Datzelfde geldt voor vele andere sectoren. De overheid heeft daarom extra ondersteuningsmaatregelen aangekondigd. Van welke maatregelen zou je gebruik kunnen maken?
Medische voetzorg

Casus: Over grenzen, een clavus, een pussende nagel en risicovoeten

Deze keer in Podopost 2 korte casussen. Mevrouw van Barneveld1 komt alleen bij medisch pedicure Hettie Klootwijk als ze dat zelf hoogst noodzakelijk vindt. Veel mag Hettie dan niet doen. Kun en wil je ‘weigerachtige cliënten’ nog wel van dienst zijn? Meneer Groenendijk1 heeft een pussende nagel. Volgens Hettie heeft hij risicovoeten vanwege erysipelas in het verleden. Is die redenatie terecht?
Ondernemen
Logo_Podopost

Column Tineke: Corona

Het is al heel veel besproken, maar toch wil ik het ook nog even hebben over het coronavirus. Wat een paniek is er dan direct wereldwijd. Je ziet de gekste dingen. Er wordt van alles afgelast, de economie heeft er ook direct last van en de beurzen zakken. Er wordt mensen geadviseerd, als ze zich ziek voelen, om thuis te blijven en alle gezinsleden moeten dan ook thuisblijven. Liters handdesinfectans inkopen en ook nog vreselijk veel mondkapjes aanschaffen. Eigenlijk zijn er een paar dingen belangrijk waar wij, pedicures, dagelijks in onze praktijk ook mee te maken hebben.
Ondernemen
Logo_Podopost

Column Bernadet: Help, mijn kapster is ziek! (deel 2)

Mijn kapster Sandra is voorlopig uit de roulatie. Zodoende ben ik op zoek naar een tijdelijke vervanger. In het vorige nummer van Podopost schreef ik daar al over. Mijn intensieve speurtocht op internet leidt tot een afspraak met Fiep, eigenaresse van de gelijknamige kapsalon.
Ondernemen

Voedingssupplementen. Kan het helpen, of kan het ook schaden?

Pedicures die zijn bijgeschoold op het gebied van voeding kunnen hun cliënten breder adviseren. Ze kunnen hen bijvoorbeeld ook voedingssupplementen aanraden. Maar waarop baseer je zo’n advies? En mag je dat zomaar geven, als pedicure? Zijn er ook risico’s aan verbonden? Een verkenning van de mogelijkheden en valkuilen.
Ondernemen

Voeding.”Onze buitenzijde laat zien wat we van binnen tekortkomen”

Wat hebben pedicures met voeding te maken? Meer dan je denkt. Iedere cel in het lichaam moet worden gevoed, elke dag opnieuw. Ook huid en nagels zijn goeddeels afhankelijk van de voedingsstoffen die we tot ons nemen. En daarbij gaat het niet alleen om bekende stoffen zoals vitamine C, maar ook om minder bekende zoals biotine en silicium.
Ondernemen

Op bezoek: ‘Als er iets misgaat, ligt het bijna altijd aan de communicatie’

Geke Hoekman (67) werkt ruim 25 jaar als medisch pedicure en voetreflextherapeut in Lelystad. De afgelopen jaren bouwde ze haar praktijk grotendeels af om te genieten van haar pensioen. “Maar het idee van ‘ik heb veel tijd’ is er nu wel van af”, geeft ze aan. “Alles wat ik wilde doen, na mijn pensioen, heb ik gedaan. Nu ben ik weer meer bezig met pedicuren. Het vak laat me nog niet los!”
Logo_Podopost

Voorwoord: Wel of niet dicht?

Wie had dat eind februari, begin maart verwacht? Dat de wereld totaal op z’n kop zou staan. En dat aan bedrijven in Nederland gevraagd zou worden om te sluiten. Dat aan mensen gevraagd zou worden om thuis te blijven. Dat neemt grote onzekerheid met zich mee. “Wat zal er met mijn praktijk gebeuren?”, “Hoe kom ik deze tijd financieel door?”, “Tot hoe lang blijven we überhaupt in deze situatie?”. Allemaal vragen waar pedicures zich voor gesteld zien.
Ondernemen

Klanttevredenheid: ‘Ze is hartelijk en stelde me meteen op mijn gemak’

Maayke Mannaert ging voor het eerst naar een pedicure toen ze 14 jaar was. Daarna volgde een lange lijst van pedicures die ze bezocht. Door die bezoeken is ze extra blij met de pedicure die ze nu heeft: “Ze is goed in haar werk en oprecht geïnteresseerd in haar klanten.”

Verfijn de zoekresultaten

  • Tags