Home FAQ

FAQ

Heb je een vraag over Podopost.nl, jouw Podopost-profiel of over jouw abonnement? Op onze FAQ pagina vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen.

Online

De artikelen die onder Magazine staan zijn exclusief voor onze Podopost-abonnees. Deze abonnees krijgen 10x per jaar een printexemplaar van Podopost en hebben volledig en onbeperkt toegang tot de gehele website alsmede tot het digitale archief van de printexemplaren van Podopost.

Wil je ook onbeperkt toegang tot Podopost.nl? Dat kan door een abonnement af te sluiten.

Als je wil reageren op artikelen en berichten wilt opslaan heb je een Podopost-profiel nodig. Heb je nog geen account? Hier kun je gemakkelijk een Podopost-profiel aanmaken.

Heb je al een Podopost-profiel maar nog geen abonnement, dan kun je dit online afsluiten. Let er tijdens het aanschaffen wel op dat je in het bestelproces het e-mailadres gebruikt van jouw Podopost-profiel.

Heb je al een betaald Podopost abonnement maar geen Podopost-profiel? Maak dan hier gemakkelijk een Podopost-profiel aan. Let op! Gebruik het e-mailadres waarmee je jouw abonnement hebt aangeschaft. Aan dit e-mailadres is de onbeperkte toegang tot Podopost.nl gekoppeld. Wil je liever een ander e-mailadres gebruiken? Neem dan contact op met onze klantenservice via 030-638 3736 (ma – vrij 08.30-17.30).

Moet je steeds opnieuw inloggen op Podopost.nl? Dit kan te maken hebben met verkeerde informatie die is opgeslagen in de cookies van jouw apparaat en browser. Wij raden je aan om eenmalig de cookies van de browser te verwijderen en opnieuw in te loggen.

U kunt via deze pagina een nieuw wachtwoord opvragen. U krijgt dan, na het invullen van uw e-mailadres, een link gemaild. Met behulp van deze link kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen.

Proefmaand

Met de Podopost proefmaand krijg je een maand lang gratis toegang tot alle informatie en artikelen op Podopost.nl. De proefmaand stopt vanzelf, je zit dus nergens aan vast.

Als je tevreden bent met Podopost.nl en de onbeperkte toegang wilt behouden dan kun je dat doen door een abonnement af te sluiten.

Abonnement

Je kan de twee abonnementsvormen hier vinden. Het afsluiten van de proefmaand op Podopost kan op deze website en voor het afsluiten van het Podopost Compleet-abonnement ga je via de button naar de webshop van Bohn Stafleu van Loghum (BSL.nl/shop).

Dit klopt. Wanneer je een abonnement af wil sluiten op Podopost Compleet kom je op de webshop van Bohn Stafleu van Loghum terecht. BSL of voluit Bohn Stafleu van Loghum is de uitgeverij achter Podopost.

Jouw abonnement gaat direct in. Na bestelling van jouw Podopost abonnement ontvang je per e-mail instructies voor het aanmaken van een persoonlijk account en krijg je het eerstvolgende nummer toegestuurd.

Abonnementen kunnen op elk gewenst moment ingaan. Na het eerste loopjaar wordt een abonnement automatisch verlengd, tenzij twee maanden voor de vervaldatum is opgezegd via het daarvoor bestemde formulier. Als vakuitgave hanteren wij de opzegregels uit het verbintenissenrecht. Wij gaan er van uit dat je het abonnement uit hoofde van uw beroep afsluit.

Heb je de laatste editie van Podopost niet ontvangen? Dit kun je doorgeven door dit formulier in te vullen.

Je ontvangt de niet bezorgde editie binnen vijf werkdagen. Heb je een eerdere (oudere) editie van Podopost niet ontvangen? Geef dit dan telefonisch aan ons door via 030-638 3736 (ma – vrij 08.30-17.30).

Controleer eerst of u nog bent ingelogd. In sommige situaties is het nodig om opnieuw in te loggen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Het klantnummer kunt u bovenaan uw factuur vinden en boven uw naam op de adresdrager die bij uw tijdschrift zit.

We hopen natuurlijk dat we je met Podopost lang mogen blijven ondersteunen in uw werk en dat je het ons laat weten als u verbeterpunten voor Podopost ziet.

Wil je toch opzeggen? Dat kan 2 maanden voor het einde van jouw abonnementsperiode via dit formulier.
Je kan niet telefonisch opzeggen omdat wij de opzegging graag zwart op wit ontvangen.

Financieel

Wil je een Podopost abonnement afsluiten? In de BSL shop kun je jouw abonnement betalen per factuur of via een automatisch incasso.

Je kan bij een bestelling van abonnementen, zoals Podopost, of bij een zakelijke bestelling op factuur kopen. De factuur ontvang je apart en is afkomstig van Springer Media B.V. Bij betaling vragen we je om het factuurnummer en het klantnummer te vermelden. Je kan deze gegevens op de factuur vinden.

Het rekeningnummer van Podopost voor handmatige betalingen is ons Duitse rekeningnummer van Springer Media B.V. Onze bankgegevens zijn:

Deutsche Bank AG, Berlin
Unter den Linden 13-15
10117 Berlin
Germany

IBAN: DE76 1007 0000 0034 8565 00
BIC: DEUTDEBB
Account Holder: Springer Media B.V.

Vermeld bij jouw betaling altijd het factuurnummer en klantnummer.

Aangezien dit een buitenlands bankrekeningnummer is, moet je bij het overmaken kiezen voor ‘buitenlandbetalingen’. Als jouw rekening niet geschikt is om een overboeking naar het buitenland te kunnen doen dan kun je ook het onderstaande Nederlandse bankrekeningnummer gebruiken.

Deutsche Bank AG, Amsterdam
De Entree 99 – 197
1101 HE Amsterdam

IBAN: NL62 DEUT 0265 2400 50
BIC: DEUTNL2A
Op naam van: Springer Media B.V.

Ja, dat klopt. De financiële administratie van Podopost wordt uitgevoerd door Springer Media B.V. Wij zijn onderdeel van de internationale wetenschappelijke uitgeverij Springer Nature, dat is gevestigd in Duitsland en bankiert bij de Deutsche Bank AG, Berlin.

Is jouw rekening niet geschikt voor een overboeking naar een buitenlands rekeningnummer? Dan kun je ons Nederlandse bankrekeningnummer gebruiken:

IBAN: NL62 DEUT 0265 2400 50. Op naam van: Springer Media B.V.

Vermeld bij de betaling altijd het factuurnummer en klantnummer.

Is jouw vraag niet beantwoord?

Is jouw vraag niet beantwoord? Je kunt nog meer vragen vinden op de website van onze klantenservice. Vind je daar ook niet jouw antwoord? Of kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via e-mail of bel ons: 030-638 3736 (ma – vrij 08.30-17.30).

Abonneren