Nieuws

logo Samen Leren

Wat inspireert jou om te leren? Laat het ons weten!

In 2019 staat in Podopost het onderwerp ‘Samen Leren’ centraal. In iedere uitgave komt dit onderwerp terug. We zijn benieuwd: wat is voor jou het meest inspirerende wat je in 2018 hebt geleerd ? En hoe geef jij invulling aan je leerbehoeften? Leer je het liefst klassikaal bij een opleiding, via een studiegroepje, of doe je dit op een heel andere manier? Laat het ons weten! Lees meer »

Heb jij het “Beste Diabetesidee” van Nederland?

Het Diabetes Fonds is op zoek naar een geweldig idee om het leven met diabetes makkelijker te maken. Deze zoektocht is de kern van het programma ‘Het Beste Diabetesidee’. Het is ontwikkeld om te zorgen dat goede ideeën van iedereen én op korte termijn de kans krijgen om te worden uitgevoerd. Ook jij kunt meedoen. Lees meer »

Parkinsonpatiënten compenseren loopproblemen met 59 strategieën

Het is bekend dat mensen met Parkinson last hebben van loopstoornissen. Patiënten ontwikkelen daar vaak hun eigen compensatiestrategieën voor om de loopproblemen te omzeilen. Dat varieert van het maken van schaatsbewegingen, kijken naar de strepen van een zebrapad of gebruik maken van een step. Onderzoekers van het Radboudumc hebben nu voor het eerste een overzicht gemaakt van al deze strategieën. Lees meer »

Nieuwe ontwikkelingen gedeeltelijke btw-vrijstelling medisch pedicures

Brancheorganisatie ProVoet is al een hele tijd bezig met een rechtszaak over gedeeltelijke vrijstelling van btw voor medisch pedicures bij behandeling van risicovoeten bij diabetische voetzorg. Begin april heeft er een nieuwe hoorzitting plaatsgevonden. Daarbij heeft de rechter toegezegd om binnen 6 weken met een einduitspraak te komen. Lees meer »

PUMA als eerste schoenen met ‘augmented reality’

Sportmerk PUMA heeft de eerste schoenen met ingebouwde ‘augmented reality’ geïntroduceerd. Op de schoenen zelf zitten QR-codes die je kunt scannen met een speciale PUMA-app. Door de codes te scannen, kan je interactieve games kunnen spelen en de schoenen ‘tot leven’ brengen. Lees meer »