Vraag & Antwoord: Nagelafwijking door chemokuur?

Vraag: Een 63-jarige cliënte is begin 2014 behandeld voor borstkanker waarbij haar lymfeklieren zijn verwijderd. Na de chemo`s volgden bestralingen. De door chemo aangetaste nagels zijn nu weer redelijk hersteld. De nagels van digiti 1 L en R vertonen na ruim twee jaar een vormverandering in de mediale nagelwal, een ‘knikje’ in het midden tussen proximaal en distaal. Ook is er sprake van een hallux valgus. Is de nagelvorm veranderd door de stand van digitus 1 of een gevolg van de chemo’s?

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Premium

Antwoord van Toos Mennen: Deze

Premium

Wilt u dit artikel lezen?

Neem Podopost.nl een maand gratis op proef. Na een maand stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online de artikelen uit het magazine lezen

Al abonnee? Log dan in