Podopost magazine nr. 3, 2018

    Voorwoord: Cosmetisch en VTV

    In deze Podopost besteden we extra aandacht aan cosmetische behandelingen. Bij navraag onder pedicures wat ze over dit onderwerp graag zouden willen zien, kwamen veel onderwerpen naar voren die we afgelopen jaren al behandeld hebben. Wist je dat je artikelen over benen harsen, hammam-behandeling, hotstone-massage of welke ingrediënten in voetencrèmes van belang zijn of welke je beter kunt vermijden, gewoon kunt terug vinden op onze website. Als je naar het tabblad voetverzorging gaat, vind je daar tal van artikelen over verschillende soorten voetverzorging, waaronder cosmetische voetverzorging.

    Hanna Harkema heeft een combinatiepraktijk in Bolsward: Doorzetten, mazzel en de gunfactor

    Doorzettingsvermogen, mazzel en de gunfactor. “Dat zijn de factoren waaraan ik mijn bedrijf Beauty & Feet Bolsward heb te danken”, zegt medische pedicure Hanna Harkema. Ze is een doorzetter. “Van huis uit heb ik geleerd dat hard werken loont. Daarom heb ik vanaf mijn 19e jaar werken en leren gecombineerd.”

    Column Bernadet: (Ver)kooptrucs

    Bernadet is pedicure. Zij deelt haar praktijkervaringen – met een kwinkslag en in de overtreffende trap – middels deze column in Podopost en een blog in de nieuwsbrief. Daarbij ventileert zij haar ongezouten visie op zaken binnen de pedicurewereld.

    Hoe kun je als pedicure je omzet een boost geven: Verkopen? Gewoon doen

    Wanneer je een eigen praktijk hebt, groot of klein, dan is het verkopen van producten en leveren van andere diensten noodzakelijk om te kunnen bestaan. We zitten soms vol met aannames: ‘dit kan mijn klant niet betalen’, ‘dit vindt ze vast te duur’. Het gevolg is dan ook dat er weinig tot niets verkocht wordt. Jammer, het uitgangspunt bij de verkoop zou moeten zijn dat je klant er beter van wordt.

    Het verschil tussen nagellak, gellak en gelnagellak

    We kunnen wel stellen dat een nagel in 1 kleur momenteel de trend is. Voorheen was French Manicure-nagels (roze nagels met een wit randje) de meest gevraagde behandeling in de salon. 1 kleur is nu veruit de meest gedane behandeling in de salons, zowel op handnagels als teennagels. Het is dus ook niet gek dat er heel veel producten zijn om zo’n nagel te kunnen maken. Maar wat is nu precies het verschil tussen de producten? Wat is het verschil tussen een nagellak, gel nagellak en gellak?

    Bohemian stijl nailart met glitters

    Met het voorjaar voor de deur kunnen we ons weer klaar gaan maken voor leuke jurkjes, korte broeken en open schoentjes. Natuurlijk mogen de teennagels dan weer gezien worden! Door gebruik te maken van mooie frisse kleuren en leuke nailarts springen de teennagels meteen in het oog.

    Herziene versie gepresenteerd op de VTV: Nieuw boek Voeten en Diabetes

    Tijdens de Vakbeurs Totale Voetverzorging wordt de 4e herziene druk van het boek Voeten en Diabetes gepresenteerd. Een compleet nieuwe en uitgebreide versie. “Alleen de titel staat nog overeind”, vertelt auteur Margreet van Putten over dit nieuwe boek.

    Casus: Glanzende nagels en een optimaal verzorgde huid

    Sanne Keijzers (41) houdt van optimaal verzorgde voeten en mooi gelakte teennagels. Medisch pedicure Amanda Hofman, werkzaam in de voetverzorgingspraktijk van Tineke de Beer, demonstreert en vertelt hoe ze bij de cosmetische voetverzorging te werk gaat.

    Hoe adverteer je op Facebook

    Zitten jouw klanten op Facebook, dan kan het lonen om te adverteren via dit social media-platform. Het voordeel van adverteren op Facebook? Je kunt met een beperkt budget heel gericht een doelgroep bereiken! Na het lezen van dit artikel weet je hoe je een advertentie opzet en waar je aan moet denken.

    Column Tineke: Veiligheid

    Wat is het voorjaar toch weer druk voor ons pedicures. Als je niet oppast zit je elke week wel ergens voor een activiteit.

    Hoe kiest een cliënt een pedicurepraktijk ‘Ik ga op recensies van anderen af

    Voor een succesvolle praktijk zijn tevreden cliënten nodig. Maar hoe krijg je die cliënten en hoe houd je ze bij jouw praktijk. En waarom kiest die klant juist voor jouw praktijk. Podopost vraagt willekeurige cliënten naar de reden van hun keuze voor een bepaalde praktijk. Voor deze editie aan cliënt Dicky Kroes.