Ondernemen

Over ondernemen

Waarover gaat dit thema?

Om je praktijk onder de aandacht te brengen bij potentiële cliënten of mogelijke verwijzers zijn ondernemersvaardigheden in deze tijd onontbeerlijk. Onder dit thema vind je informatie over praktijkvoering, pr, samenwerking, maar ook hoe ga je met cliënten om.

Artikelen over dit thema

Op bezoek: ‘Geloof in jezelf en je kwaliteit en hang daar…

Topsporters, BN'ers en ook relatief veel mensen met kanker. In haar praktijk vlakbij het Amsterdamse Vondelpark behandelt Muriël Landzaat een andere categorie cliënten dan de meeste pedicures. Dat betekent dat ze makkelijker een hoger tarief kan vragen.
Ondernemen

Juridisch loket: Verantwoordelijkheid rondom privacy

In Podopost nr. 9 behandelde mijn collega Anne van Glabbeek (Omnius Juristen) bijzondere persoonsgegevens. In dat artikel ging zij in op: wat zijn persoonsgegevens, verantwoordelijkheden, rechten van betrokkenen et cetera. Deze keer wordt per kop nader ingegaan op de overige verantwoordelijken, zoals beschreven in het vorige artikel.
Ondernemen

Op bezoek: ‘Persoonlijke aandacht geven en kwaliteit leveren, daar draait het…

Medisch pedicure Henry Reuvers en schoonheidsspecialist/echtgenote Brigitte Reuvers runnen samen Huidinstituut Reuvers in Landgraaf. Henry geniet van zijn vak. Toch moest hij even over een drempel stappen voor hij besloot om pedicure te worden, want was dit niet een typisch vrouwenberoep? Zijn cliëntenbestand telt opvallend veel mannen. Toeval of niet? Henry staat altijd voor zijn cliënten klaar. Een mooie karaktereigenschap, maar ook een valkuil.
Ondernemen

Op bezoek: ‘Het beroep wordt niet altijd serieus genoeg genomen’

Ze is vrij nieuw in het vak, maar nu al bestuurslid bij branchevereniging ProVoet. Het beroep kan wel een boost gebruiken als het om professionalisering en waardering gaat, vindt Nada Elzinga-Sajovec. 'Dat voetzorg vaak geen luxe maar noodzaak is, is nog niet tot iedereen doorgedrongen.'
Ondernemen

Interview: ‘Iets extra’s bieden, zodanig dat het je ook wat oplevert’

Een goede ondernemer is servicegericht. Maar wat is servicegericht zijn? En hoe doe je dat in je pedicurepraktijk? Podopost sprak erover met Nada Elzinga-Sajovec, kersvers bestuurslid van ProVoet. 'Soms kun je beter een of twee dingen goed en regelmatig aanbieden, dan vijf af en toe.'

Meest gelezen