Home Zoek

Geef een zoekterm op ( 960 resultaten )

Verfijn zoekresultaten
Ondernemen

Ondernemen: Vijf bouwstenen om (jezelf) te verkopen

Opdringerige verkopers, vlotte babbels, ‘geweldige aanbiedingen’ pushen. Zo wil je dat toch niet? Veel pedicures vinden het dan ook lastig om zichzelf en hun producten te verkopen. Toch is dat jammer. Want om te verkopen hoef je geen ‘gladjakker’ te worden. Zet alleen maar één heel sterk wapen in, namelijk jezelf!
Medische voetzorg

Aandachtspunten bij oncologische voetverzorging

Bij een cliënte wordt borstkanker gediagnosticeerd. De chemokuren leiden tot gedeeltelijke onycholysis en het hand-voetsyndroom. Mogelijk zijn de vele purpura op onderbenen en voeten daar het gevolg van. Daarnaast vragen de gevolgen van lichte standsveranderingen van tenen en voeten om aandacht. Paramedisch chiropodist Claudia Matthijssen doet de behandeling en vertelt wat zij belangrijk vindt bij oncologische voetverzorging.

Ergonomie: ‘Doe tijdig aanpassingen en voorkom klachten’

Het beroep van pedicure kan belastend zijn voor je lichaam. De herhalende bewegingen en vaak scheve of haast onmogelijke houdingen doen een aanslag op het bewegingsapparaat. Gelukkig kun je er het nodige aan doen om het vak toch op een prettige manier uit te oefenen.
Logo_Podopost

Column Bernadet: Telefoonterreur

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst vier op de tien zzp’ers geregeld door – soms vage – bedrijven benaderd worden. Ze hebben zogenaamd een geweldig aanbod voor je maar willen je ondertussen gewoon iets aansmeren wat je meestal niet eens nodig hebt. Meestal gebeurt dat benaderen telefonisch en bijna alle ondernemers ervaren die telefoontjes als zeer hinderlijk.

Laaggeletterdheid: ‘Ik ben mijn bril vergeten, ik lees het thuis wel door’

Als iemand regelmatig een afspraak vergeet, denk je niet direct aan laaggeletterdheid als oorzaak. Toch kan het een signaal zijn dat deze cliënt moeite heeft met lezen en schrijven. Door schaamte proberen mensen het vaak te verbergen. Hoe herken je het en hoe ga je er het beste mee om?
Logo_Podopost

Voorwoord: Inspirerend

Je hebt plezier in je werk? Je vindt het een uitdaging om je cliënt zo goed mogelijk te helpen en je praktijk daaromheen zo goed mogelijk te organiseren? Wedden dat je het dan ook leuk vindt om zo veel mogelijk te leren over alles wat met je vak te maken heeft? Leren kan tegenwoordig op veel manieren.
Voetzorg algemeen

Op_bezoek: ‘Blijven leren en jezelf ontwikkelen’

Leren door te doen, zo is Everline Cosijn medisch pedicure geworden. Het officiële diploma haalde ze door het EVC-traject te volgen, de praktijk leerde ze jaren geleden dankzij meekijken met podotherapeuten. Naast haar vaste baan bij Penders Voetzorg in Gouda brengt ze nu graag haar ervaring aan pedicures in opleiding over.

Marieke Anthonisse over haar pedicure: ‘Ik kijk er elke keer weer naar uit’

Podopost vraagt willekeurige cliënten wat zij belangrijk vinden bij een pedicurepraktijk. Deze keer Marieke Anthonisse. Marieke, 49 jaar, is ondernemerscoach voor vrouwen en woont in Berlicum. Tot twee jaar geleden ging ze nooit naar een pedicure, nu bezoekt Marieke elke zes weken een pedicure.

Succesvol een praktijk overnemen

Er komt heel wat bij kijken voordat je echt aan de slag kunt in de praktijk die je wilt overnemen. Er gaat veel cijfermatig en juridisch advies en papierwerk aan vooraf. Peter van Bakel, bedrijfskundig adviseur bij VvAA, is hiervoor als deskundige in te schakelen. Hij vertelt hoe je in dit ingewikkelde proces goed beslagen ten ijs komt en verstandige keuzes maakt. Het vervolg op Ondernemen in Podopost 9.

Column Tineke: Eindejaarsstress

De drukke tijd komt er weer aan op het moment dat ik dit schrijf. Voor mij niet zo druk, want ik kan nog niet zo veel na mijn eerste heupoperatie. Maar voor alle collega’s is december een superdrukke maand.

Verfijn de zoekresultaten

  • Tags