Home Zoek

Geef een zoekterm op ( 960 resultaten )

Verfijn zoekresultaten
Voetzorg algemeen
Logo Podopost Samenwerken 2020

Samenwerken: ‘We hebben korte lijnen en duidelijke afspraken’

Er zijn verschillende partijen met wie pedicures kunnen samenwerken, uiteenlopend van cosmetische tot medische vakgebieden. Medisch pedicure Annemiek Gerrits en podotherapeut Karin de Greef zijn al jaren een zakelijke match. Zij vertellen hoe zij hun samenwerking effectief hebben vormgegeven. “Vriendelijk zakelijk met elkaar omgaan. Dat werkt volgens mij op de lange termijn het beste.”
Medische voetzorg

Aanpak pedicure van voetklachten bij basketbal

De voeten van basketballers krijgen heel wat te verduren tijdens het basketballen. De korte sprints met de snelle wisselingen van richting in combinatie met veel sprongbewegingen zorgen voor een vergroot risico op overbelastingblessures en huidproblemen van de voeten. Pedicures en podotherapeuten kunnen hier een grote bijdrage aan leveren. In America heeft de pedicure in het basketbal inmiddels al haar meerwaarde bewezen bij bekende NBA-spelers en een vaste plaats verworven in de zorgketen.
Medische voetzorg

Casus: Medisch noodzakelijke diabetische voetverzorging

Mevrouw Sanders1 (77) is bekend met diabetes mellitus type 2. Podotherapeut Michelle Jansegers stelt een behandelplan met daarin de medisch noodzakelijke voetzorg op. Collega medisch pedicure Hermine Lamers voert deze diabetische voetzorg uit, gecompleteerd met door de cliënt gewenste aanvullende voetverzorging. Een casus over het omgaan met medisch noodzakelijke voetzorg, financieel uitkomen, intercollegiale samenwerking, onychomycose en instrumentele voetverzorging.

Column: Help, mijn kapster is ziek!

Mijn haar zit voor geen meter. Te lang, te veel grijze uitgroei, modelletje noppes. En daar hebben de cliënten vanuit hun positie perfect zicht op. Een smetteloos wit uniform en dan zo’n armoedig kapsel erboven, da’s geen gezicht. Zo kan ik geen visitekaartje van eigen bedrijf zijn. Ik ga Sandra bellen. Zij doet mijn haren al sinds jaar en dag.

Column: Van pensioen genieten?

Afgelopen 4 januari was mijn afscheid in de praktijk. Wat ontzettend hartverwarmend was dat. Er kwamen cliënten die ik al meer dan 35 jaar ken, maar ook cliënten die ik persoonlijk nog nooit behandeld heb. Het waren er echt heel veel. Ik ben bedolven onder de bloemen, kaarten, cadeaubonnen, geld en andere cadeautjes.
Medische voetzorg

Peiling: 85% pedicures tevreden over samenwerking podotherapeut

Sinds 2015 is de podotherapeut hoofdaannemer voor de diabetische voetzorg die georganiseerd is buiten de ketenzorg. De podotherapeut kan vervolgens medisch pedicures en/of pedicures met aantekening Diabetische Voet contracteren voor de medische noodzakelijke voetzorg. Voor de diabetische voetzorg binnen de ketenzorg kan het contact verlopen via de zorggroep. Podopost was benieuwd hoe de samenwerking met podotherapeut of zorggroep nu, 5 jaar later, verloopt.
Medische voetzorg

ProVoet en de NVvP over de diabetische voetzorg: ‘Er is veel bereikt in 5 jaar tijd’

Vijf jaar geleden werd het beleid van kracht dat de podotherapeut hoofdaannemer werd in de diabetische voetzorg buiten de keten en de pedicure onderaannemer. Hoe kijken de brancheorganisaties naar de samenwerking in de diabetische voetzorg? ProVoet-beleidsmedewerker Marry van Baren en NVvP-bestuurslid Michel Boerrigter geven hun beschouwing.

Op bezoek: ‘Balans houden door van ons hart geen moordkuil te maken’

Het is redelijk uniek in de voetenbranche: 2 pedicures die samen een vof beginnen. Wieneke Wijnbergen en Juliska Verhoog kozen er begin dit jaar voor om hun 3 praktijken in deze ondernemingsvorm onder te brengen. De dames hebben weinig regels opgesteld, ze gaan uit van vertrouwen. “We gooien de inkomsten op een grote hoop en verdelen alles door de helft.”
Logo_Podopost

Voorwoord: Samenwerking in de diabetische voetzorg

Podopost staat regelmatig stil bij de samenwerking in de diabetische voetzorg. Ook nu zijn we benieuwd naar de stand van zaken in die samenwerking. Daarvoor hebben we onder meer een korte peiling via de nieuwsbrief gedaan. In deze uitgave lees je de uitkomsten.
Ondernemen
Annemieke van Waterschoot

Klanttevredenheid: ‘“Welkom Annemieke”, zei ze toen ik voor ‘t eerst bij haar kwam’

Annemieke van Waterschoot ging online op zoek naar een pedicure, maar van de meeste websites werd ze niet warm of koud. Uiteindelijk belde ze een pedicure die bij haar in de buurt woonde, maar geen up-to-date website had. “Met haar voelde ik meteen een klik. Haar behandelingen geven me een enorme energie-boost.”

Verfijn de zoekresultaten

  • Tags