Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Column Bernadet: Ergernissen- top 10

Bernadet Jansen
Ons beroep heeft waanzinnig mooie kanten. Ik geniet doorgaans van mijn werk en de meeste cliënten zijn me erg dierbaar. Maar toch. Er zijn van die donkere dagen dat ik hopeloos gebukt ga onder ergernissen en frustraties. En dan heb ik het niet over de clavus, die ik niet goed verwijderd krijg of het wondje, dat ik per ongeluk maak.
Logo_Podopost
Ons beroep heeft waanzinnig mooie kanten. Ik geniet doorgaans van mijn werk en de meeste cliënten zijn me erg dierbaar. Maar toch. Er zijn van die donkere dagen dat ik hopeloos gebukt ga onder ergernissen en frustraties. En dan heb ik het niet over de clavus, die ik niet goed verwijderd krijg of het wondje, dat ik per ongeluk maak. Op die momenten wil ik mijn praktijk soms wel heel graag aan de wilgen hangen. Mag ik daar voor deze ene keer eens lekker bij je over zeuren, mopperen en klagen aan de hand van mijn ergernissen top 10?
1. Cliënten die zonder bericht niet op de afspraak verschijnen. Met dikke stip op 1 waar het de notoire ‘vergeters’ betreft, al helemaal als ze vervolgens niets van zich laten horen.
2. Cliënten die vlak van tevoren doodgemoedereerd hun afspraak afbellen, zodat je het vrijgekomen gaatje in je bomvolle agenda niet meer kunt vullen.
3. Cliënten die boos reageren omdat je een gemiste afspraak in rekening brengt.
4. Cliënten die steevast zo’n twee weken na de voetverzorging bellen met de ‘klacht’ dat ze tóch nog wat pijn aan hun nagel, teen of voet voelen.
5. Cliënten die je na de behandeling vragen om nog eventjes naar dat ene plekje op de voet te kijken terwijl je net je handschoenen hebt uitgetrokken.
6. Cliënten die met regelmaat niet ter plekke kunnen betalen. Geen cash of pinpas op zak, noppes.
7. Een kapotte pedicuremotor, zeker als dat aan het begin van een loeidrukke werkdag gebeurt.
8. Vaste cliënten die je elke keer opnieuw precies vertellen wat je moet doen, hoe je dat moet doen en of je toch vooral niet wilt vergeten om…
9. Nieuwsgierige cliënten die vragen stellen over andere cliënten of wederzijdse bekenden.
10. Cliënten die je onterecht de schuld van voeten-ongemak in de schoenen schuiven, terwijl ze daar zelf verantwoordelijk voor zijn.
Vind je mijn top 10 herkenbaar? Leiden deze ergernissen ook bij jou soms tot grote frustratie? Creëer een positieve mindset door aan al je fijne en trouwe cliënten te denken. Het beoefenen van vechtsport of een boksbal aan het plafond helpen ook fantastisch om het opgekropte venijn eruit te slaan. Dat levert je meteen een dosis geluksbevorderende endorfines, sterke spierballen, een weerbare geest en meer stressbestendigheid op.
‘Cliënten die je steeds opnieuw precies vertellen wat je moet doen…’