Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Voorwoord: ‘Help, ik word werkgever’

Maureen Limpens
De consument weet de pedicure steeds beter te vinden. De reclamespots van ProVoet hebben daar ongetwijfeld aan bijgedragen, evenals het onderbrengen van de medisch noodzakelijke voetzorg onder de basisverzekerde zorg. Daarnaast kiezen consumenten er steeds vaker voor om hun voeten te laten verwennen. Wie kan dat beter dan de pedicure. Tegelijkertijd zijn er door de coronaperiode meerdere pedicurepraktijken gestopt. Gevolg is een grotere druk op de bestaande praktijken om al die (potentiële) klanten ingepland te krijgen.
Onderzoek eens waar je met je bedrijf naartoe wil werken? Waar liggen de behoeftes van jouw clientèle, waaraan je nu in je eentje wellicht niet kunt voldoen? Natuurlijk is de eerste vraag of jij wel of niet aan die wensen wilt voldoen? Of je daar energie van krijgt? Waar wil jij je met je bedrijf op focussen? En wie heb je dan nodig? Dat zou een pedicure kunnen zijn, maar misschien ook wel een schoonheidsspecialist, of een masseur.
De tijd dat pedicurepraktijken met personeel in dienst op een hand te tellen waren, lijkt voorbij. Althans, voor steeds meer pedicures lijkt nu het moment daar te zijn om serieus na te denken over uitbreiding. Alle reden dus om in deze uitgave eens stil te staan bij het aannemen van personeel of iemand erbij te betrekken als zzp’er. Wat moet je regelen als je de rol van werkgever op je neemt? En moet je alles zelf doen of kun je ook daar zaken in uitbesteden, zoals de salarisadministratie of misschien wel het hele werkgeverschap? (Zie het artikel over payrollbedrijven op podopost.nl). En waar moet je rekening mee houden als je kiest voor een zzp-constructie? Allemaal zaken die in deze uitgave de revue passeren.
Wist je overigens dat podopost.nl een nieuwe navigatiestructuur heeft? Her hoofdmenu bestaat uit drie tabbladen.
1. Vakinformatie met daaronder het Podopostmagazine: artikelen, blogs, video’s, podcast, de kennistoetsen en prijsvragen.
2. Service met onder meer: nieuwsberichten, de mogelijkheden om je te abonneren op het blad of de nieuwsbrieven, toegang tot onze FB-pagina, advertentiemogelijkheden, praktische info voor contact met de redactie, klantenservice, webshop.
3. De partnerpagina.
Ik moedig je aan om ook hier dus regelmatig rond te kijken.
https://static-content.springer.com/image/art%3A10.1007%2Fs12480-022-2110-1/MediaObjects/12480_2022_2110_Fig1_HTML.jpg
Maureen Limpens, hoofdredacteur
m.limpens@bsl.nl