Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Niet-geleverde bestelling: en nu?

Anita de Jager
Je bestelt als pedicurebedrijf online een product. Het geld wordt wel van je bankrekening afgeschreven, maar na enkele maanden heb je nog steeds geen product ontvangen.
© Arno Massee / BetaStock

Bijgewerkt: 1-10-2021

Het overkwam Ria van der Velden en Samantha Lans-van der Velden. Hun vaste leverancier MSK-PodiaMed kon tijdelijk geen bedrijfskleding leveren, dus weken ze in april eenmalig uit naar Reinke Bedrijfskleding. Na een maand kregen ze te horen dat de kleding niet geleverd kon worden. Dus vroegen de pedicures het bedrijf om hun geld terug te storten. Dat is nog niet gebeurd, maar het bedrijf laat in een reactie aan Podopost weten dit spoedig in orde te maken.

Wanneer je geen ervaring hebt met een bedrijf kijk dan op internet of je ervaringen van anderen kunt vinden. En dan niet op de site van het bedrijf zelf. Als alles in orde lijkt en je achteraf toch te maken krijgt met internetfraude, meld dit dan bij fraudehelpdesk.nl.

Geld terug?

Een groot deel van de creditcardmaatschappijen heeft een aflevergarantie aan hun creditcard gekoppeld. Dat kan handig zijn in dit soort situaties. Wanneer je met je zakelijke creditcard hebt betaald, terwijl je het product niet geleverd krijgt en de verkopende partij geen oplossing biedt, zoals het aankoopbedrag terugstorten, dan kun je bij je creditcardmaatschappij melding maken van een betwiste transactie. Grote kans dat je geld teruggestort wordt. Zorg er wel voor dat je correspondentie en telefoontjes met het bedrijf kunt overleggen.