Home Zoek

Geef een zoekterm op ( 960 resultaten )

Verfijn zoekresultaten

Omgaan met klachten van cliënten

Klachten van cliënten, je kunt ze maar beter voorkomen. Lukt dat niet, dan moet je actie ondernemen. Daarvoor is het handig om op de hoogte te zijn van de klachtenprocedure, de rol van de klachtenfunctionaris van ProVoet, de werkwijze van de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging, de Wkkgz, de Algemene Voorwaarden Uiterlijke Verzorgingsbranche en de ondersteuningsmogelijkheden van je aansprakelijkheidsverzekering.

Casus: Broze dame met veel te zware schoenen

In juni 2016 stapt mevrouw Claessens (83) op loodzware orthopedische schoenen type A de praktijk van medisch pedicure Igna Breedeveld binnen. Haar magere voeten zijn uitermate gevoelig en er is sprake van diverse drukplekken. Dankzij de deskundige aanpak van Igna en orthopedisch schoentechnicus Jurgen Wollaert, en hun goede onderlinge samenwerking, loopt cliënt nu naar volle tevredenheid op comfortabele orthopedische schoenen type B.

Cliënt heeft niet het juiste zorgprofiel

De laatste jaren zijn we als pedicures niet alleen bezig met voetbehandelingen, maar krijgen we ook veel te maken met contracten, administratieve verplichtingen, sims-classificaties en zorgprofielen. Mijn 83-jarige cliënt Colt had zorgprofiel 1 en kwam daardoor niet in aanmerking kwam voor welke vergoeding dan ook, ondanks zijn sensibele neuropathie.

Lezers schrijven

In Podopost 2 staat een mooi artikel over burn-out. Onwillekeurig dwaalden mijn gedachten af naar zo’n 8 jaar geleden. Ik runde met veel plezier een drukke pedicurepraktijk. Dat kon ik goed volhouden omdat mijn echtgenoot – toen met prepensioen – de huishoudelijke taken voor zijn rekening nam.

Comfortschoenen: de opkomst van sportieve lijnen

Een schoeninspectie behoort tot de standaard handelingen in de praktijk als er sprake is van voetproblemen bij een cliënt. Als vervolgens blijkt dat de cliënt schoenadvies nodig heeft, dan is het prettig om iets meer te weten over welke leveranciers comfortschoenen aanbieden. In dit artikel komen verschillende merken comfortschoenen aan bod. Ook speciale lijnen voor diabetes- en reumapatiënten worden vermeld.

Column Bernadet: Een opgespaarde burn-out?

Bernadet is pedicure. Zij deelt haar praktijkervaringen – met een kwinkslag en in de overtreffende trap – middels deze column in Podopost en een blog in de nieuwsbrief. Daarbij ventileert zij haar ongezouten visie op zaken binnen de pedicurewereld.

Op bezoek: Marian Pondes, medisch pedicure, maakt nieuwe start: Opstaan en weer doorgaan

Vorig jaar vierde Marian Pondes het 10-jarig bestaan van haar praktijk met een grondige vernieuwing van haar praktijkruimte. Dit jaar voltooide ze de metamorfose met de aanleg van een parkeerplaats en de plaatsing van een reclamebord. “Dat lijkt geen groot nieuws. Maar voor mij is dit het bewijs dat ik mezelf als ondernemer weer op de kaart heb gezet.”

Voorwoord: Schoenen

Over schoenen is veel te vertellen, hoe worden ze gemaakt, wat is de mode, welke schoenen bij welke voettypen. Het geven van een juist schoenadvies is onderdeel van het takenpakket van de pedicure. Cliënten met een platvoet hebben meestal een wat bredere schoen nodig.

Hoe kiest een cliënt een pedicurepraktijk ‘Ik ga op recensies van anderen af

Voor een succesvolle praktijk zijn tevreden cliënten nodig. Maar hoe krijg je die cliënten en hoe houd je ze bij jouw praktijk. En waarom kiest die klant juist voor jouw praktijk. Podopost vraagt willekeurige cliënten naar de reden van hun keuze voor een bepaalde praktijk. Voor deze editie aan cliënt Dicky Kroes.

Column Tineke: Veiligheid

Wat is het voorjaar toch weer druk voor ons pedicures. Als je niet oppast zit je elke week wel ergens voor een activiteit.

Verfijn de zoekresultaten

  • Tags