Blog

Grand Prix

Als pedicure wil ik voldoende professionele afstand tot mijn cliënten bewaren. Zodoende hanteer ik een strenge scheidslijn tussen wat ik wél en wat ik vooral niet over mijn leven vertel. Dat ‘niet te persoonlijk worden’ staat een vriendelijke bejegening van de cliënten natuurlijk geenszins in de weg. Andersom ervaar ik dat het gros van de clientèle ook enorm aardig is voor mij. Lees meer »

Wie de schoen (niet) past…

Schoenen zijn misschien wel de meest voorkomende veroorzakers van voetellende. Wij hebben daar in onze praktijken allemaal mee te maken. En oei, wat is het toch een heikel onderwerp! Hoe vaak komt het niet voor dat je denkt dat je een duidelijk schoenadvies hebt gegeven maar dat toch niet zo blijkt te zijn? Lees meer »

Pedicure in de dop

Het is schoolvakantie en dat is goed te merken in de praktijk. Terwijl beide ouders aan het werk zijn, zorgen de opa’s en oma’s voor de kleinkinderen. Grootouders zijn tegenwoordig belangrijke steunpilaren van de economie. Zonder hen stort de boel misschien wel als een kaartenhuis in elkaar. Maar ja, diezelfde grootouders moeten ook naar de pedicure. En wat doen ze dan? Ze nemen gezellig de kleinkinderen mee! Lees meer »

Kledinglijn

Ik houd er strenge kledingvoorschriften op na. Dat is lekker hygiënisch en het komt de professionele uitstraling van mijn praktijk ten goede. Idem dito vind ik het belangrijk dat mijn cliënten in fatsoenlijke kledij komen. Op een man in een wijde korte broek zit ik echt niet te wachten. Maar er iets van zeggen durf ik niet. Lees meer »

Is informatie die we geven helder genoeg voor de cliënt?

Logisch, toch!?

“Kunt u binnenkort een uitstrijkje maken?”, vraag ik aan mijn huisarts. “Ik heb een oproep ontvangen van het bevolkingsonderzoek.” “Niet nodig, Bernadet. Tegenwoordig bestaan er zelfafnamesets. Ik acht jou prima in staat om daarmee om te gaan”, antwoordt hij. Lees meer »

Een boompje over oncologische voetverzorging

Wauw, wat een interessante artikelen over het thema oncologie staan er in Podopost 2! De oncologisch verpleegkundige is tegenwoordig DE belangrijke spin in het web. Geheel volgens nauwgezette procedures communiceren alle betrokken disciplines met deze beroepsbeoefenaar. Zij of hij geeft de grenzen aan waarbinnen de medisch pedicure mag handelen. Hoe gingen we pakweg vijftien jaar en langer geleden met de voeten van onze cliënten met kanker om? Lees meer »

Kies wijzer! Wie zwijgt stemt toe

Op 21 maart a.s. zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Boeien? Jazeker wel! Ik ga mijn kostbare stem toch niet zomaar aan de eerste de beste partij geven! Als ondernemer hebben wij met lokaal beleid te maken. Een partij die werkelijk aandacht voor ondernemers heeft, kan in de gemeenteraad wellicht net het verschil maken. Lees meer »

Goedkoop is duurkoop

Telefoon. “Hoi, Bernadet, met mevrouw Koopmans. Ik heb al een tijdje niks van me laten horen, sorry. Maar dat komt eerlijk gezegd omdat ik mijn voeten tussendoor door een andere pedicure heb laten doen. Nou, dat was dus eens maar nooit meer. Het zat zo: ik vond via Social Deal een leuke aanbieding voor Lees meer »

Vlieg op!

(Zucht) Wat is het druk vandaag! Snel een kop koffie tussendoor om mezelf een beetje op te peppen. Ai, dat had ik beter niet kunnen doen. Tien minuten later vlammen de opvliegers vanuit mijn hals omhoog richting toch al rode konen. Daar zit ik dan voor de zoveelste keer met een vuurrood, opgeblazen gezicht over de voeten gebogen. Lees meer »

De dokter gaat voor

Dinsdagmorgen, kwart voor negen. Telefoon.

Mevr. P: Bern, ik kan niet komen vandaag. De poli belde net. Er is om elf uur een plaatsje vrij gekomen bij de KNO-arts. Daar móet ik naar toe. Dat scheelt me een  week wachten.

Ik (sputterend): Maar ik heb om elf uur op u gerekend. Zo snel kan ik niemand anders meer inplannen. Lees meer »